Ellen High School jaar in Amerika

Maand 3+4 Washington D.C. en Thanksgiving

Heyy! allemaal hoe is het daar gaat alles goed met jullie?

Ik heb al lang niks meer geschreven ik weet het maar Ik had een blog klaar staan op mijn telefoon maar toen heb ik een nieuwe telefoon gekocht oude ingeleverd en nu ben ik mijn verhaal kwijt :) Sorry daarvoor!!

Zullen we maar gewoon beginnen bij mijn verjaardag?

Oke, op 17 oktober werd ik 17 jaartjes oud nadat ik overweldigt ben bij al jullie kaartjes en felicitaties in de ochtend ging ik naar school daar had een vriendin allemaal cadeautjes in mijn kluisje gedaan dat was echt super lief! Daarna heb ik nog een paar cadeautjes gekregen van mijn gastouders. Het cadeau van papa, mama en Marloes had ik gister avond al open gemaakt en daar was ik supper blij mee net als het cadeautje van ome Patrick, Marja, Carlijn, Sjoerd & oma. En de dag na mijn verjaardag kreeg ik van mijn docent taart voor mijn verjaardag!

In het weekend gingen we gezichten maken in pompoenen dat was super leuk om te doen, ik had het nog nooit gedaan en vond het resultaat nog best goed ook. Toen ben ik naar een Football wedstrijd geweest van school en we hebben dik gewonnen! Iedereen gaat hier eigenlijk naar football wedstrijden om met vrienden te zijn ik heb het idee dat er maar een groep van 10-20% is die echt daar is voor de game. Vervolgens ben ik met kinderen uit mijn klas gaan trick or treaten met halloween en aangezien het koud was en het ligt sneeuwden hadden wij onesies aangetrokken ik was Winnie the Pooh. Vervolgens gingen we met onze onesies door de Walmart lopen dat was echt hilarisch. Oja en ik had echt een hele tas vol met snoep!

Ondanks dat het met Halloween ligt sneeuwde viel er 11 november pas echt veel sneeuw zoveel dat we de dag erna onze 2 Hour Delay hadden wat wij allemaal echt geen ramp vonden.

Ons football season is over dus heb ik alweer mijn eerste basketbal wedstrijd mee gemaakt. Ik kan je een ding vertellen Basketbal is makkelijker te begrijpen dan Football dat maakte het ook voor mij een stuk leuker! Daarnaast was het een Pink Game dat betekent dat alle opbrengsten van ticket verkoop en T-shirts naar onderzoek gaat van borstkanker. Ohh en een grappig ding dat leerlingen hier doen: als de spelers van de tegenstanders het veld op komen lopen dan gaat iedereen met de rug naar het veld staan ik voelde me echt net een klein kind om eerlijk te zijn maar het was wel echt grappig om te zien!

Ik ben ook begonnen aan glas in lood ik probeer nu een vogeltje te maken kijken hoe ver ik kom :) Barbara doet dat al langer dus ze probeert het nu aan mij uit te leggen.

Nu het leukste Washington D.C.

Omdat ik afgelopen week Thanksgiving Break had zijn we met zijn 4 voor 2 dagen naar Washington dc gegaan en naar Pennsylvania om daar met Barbara haar zus thanksgiving te vieren.

Na een autorit van 8/9 uur waren we aangekomen in ons hotel en onderweg hebben we naast het Pentagon gereden en dat is heel groot en heel streng beveiligd. Later zijn we Barbara gaan ophalen op het vliegveld want die is niet met ons meegereden. Toen we door West Virginia zijn gereden hebben we natuurlijk wel Take me Home, Country Roads gezongen, dus das weer een ding van de bucket list af!

De eerste dag zijn we naar het Washington monument geweest, Lincoln memorial, Vietnam memorial, China Town en Madame Tussauds geweest.

Dag 2 zijn Jim en ik vroeg opgestaan om kaartjes te krijgen om in het Washington memorial te gaan wat ons is gelukt! Daarna zijn we terug geweest hebben we ontbijt gegeten en zijn wij met zijn 2e terug gegaan. Nadat we in het memorial waren geweest zijn Jim en ik naar het witte huis gegaan en naar de Capital en hebben we tot slot nog een tour gehad door The National Library.

De volgende dag zijn we naar Pennsylvania gereden en ondertussen zijn we nog gestopt bij een glas in lood winkel voor Barbara. Toen we eindelijk aankwamen bij haar zuster was het al best wel laat en hebben we niet zoveel meer gedaan de tweede dag zijn we met de trein naar Philadelphia geweest en treinen in Amerika zijn echt totaal anders dan hoe dat wij ze kennen Cortney was bijvoorbeeld ook nog nooit in de trein geweest (net als de metro in D.C.) daarna hebben we daar een beetje rondgelopen en zijn we weer terug gegaan. In de Avond zijn Cortney, Barbara's zus en ik naar Frozen 2 geweest en ik denk oprecht dat wij daar de jongste waren :).

En donderdag was het Thanksgiving iets waar ik supper lang naar uit had gekeken maar eerlijk gezegd een beetje tegen viel. We hadden wel de kalkoen en zo dus kwa eten was het precies als wat ik me had voorgesteld maar ik had gedacht dat het langer zou duren. We begonnen om half vijf met eten en na drie kwartier was iedereen weer van tafel en is er bijna geen woord met elkaar gesproken maar dat maakt niet uit het was zeker leuk om een keer mee te maken. En gisteren zijn we terug gereden een rit van 8/9 uur.

Het leuke van deze reis is ook dat ik weer nieuwe staten heb gezien: West Virginia, Pennsylvania, Virginia en Maryland.

Nou dat was het dan alweer jullie weten dat ik nog leef!! Het is een kleine update maar er is niet heel veel meer gebeurt. Ik wil iedereen bedanken die een kaartje/ of cadeautje heeft opgestuurd.

Liefs,

Ellen

Reacties

Reacties

Antonet

Gezellig om weer een berichtje van je te lezen en superleuke foto’s. En weer 2 grote Amerikaanse feestdagen meegemaakt, die wij nauwelijks kennen: Halloween en Thanxgiving. Love you and have fun ???

Edwin

Hoi Ellen fijn om weer wat van je te lezen.
Ik vond Washington een van de mooiste steden van de USA, maar je weet waarschijnlijk wel hoe dat komt.
Succes op school. Kus en geniet er van.

Uncle Patrick

Ellen,
Goed en fijn om te lezen dat het je goed gaat!
Groetjes,
Marja, Carlijn, Sjoerd en Patrick

Henry en Hannie

Hoi Ellen, leuk om weer van je te horen en zien!
Groetjes, ook van Mikey!

Wendy Smulders

Hoi Ellen

Wat gaaf dat je in Amerika zit en leuke avondturen beleeft! Nieuwe hobby's gevonden lees ik. Wat leuk.

En nu in een ander gezin en nieuwe dingen leren. Fijn zeker niet meer met de bus ;-). Zijn de hollandse bossen fijner of mis je die ook niet?

Het gaat je goed, ga door met nieuwe dingen doen en je bent nu al een ervaring rijker!

Wendy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!