Ellen High School jaar in Amerika

Eerste weken in Amerika

Hi allemaal!! Vandaag ben ik officieel 12 dagen in de USA. Ondertussen heb ik alle toeristische plekken van New York gezien en mijn eerste dagen op mijn High School. Tijd om jullie bij te praten.

Dag 1 in NYC 7 augustus

Oke hier gaan we dan, dag 1 was de dag van vertrek. Na het inchecken hadden we nog een uur om ergens te gaan eten en te gaan drinken. Na dat ik mijn koffer had ingeleverd kwam het moment van afscheid. Doordat ze het moment van afscheid zo kort mogelijk hadden gemaakt was het wel makkelijker. Toen gingen we met de hele groep door de douanen en liepen we meteen door naar de gate. Na een tijdje te hebben gewacht mochten we het vliegtuig in. Na 9 uur 3 films en 10 minuten slaap en een heleboel akward momenten in het vliegtuig later (want de steward dacht dat de jongen die naast mij zat en ik een relatie hadden) waren eindelijk mijn voetjes op Amerikaanse bodem. Na de douane check, koffer ophalen en de koffer laten checken konden we gaan wachten op de taxi die ons naar het hotel ging brengen. Toe we daar onze koffer hadden afgegeven (want we konden nog niet in onze hotelkamer) gingen we naar de shopping mall wat echt HEEEL GROOT was. Maar daar heb ik niets gekocht omdat ik bang was dat mijn koffer te zwaar werd.

We sliepen in een heel mooi hotel en ik sliep met 3 andere super lieve meiden op de kamer. Maar je kan al wel raden dat dat een gezellige boel was.

Dag 2 in NYC 8 augustus

Toen we allemaal beneden waren hadden ontbeten, gingen we met zijn alle naar de bus, we gaan eindelijk naar New York!! Als eerste gingen we naar Central Park waar we doorheen zijn gelopen. Daarna hebben we geluncht op Washington Square Arch vanaf door kun je het Empire State Building. Daarna zijn we naar Chelsea market geweest maar daar vond ik heel erg gezegd niet zoveel aan. Na Chelsea market zijn we over de Highline gelopen (een oud spoor) dat vond ik echt super leuk. Maar ik en nog een ander meisje waren verkeerd gelopen dus in plaats van de halve highline te lopen hebben wij anderhalve highline gelopen. Moet ik ook toe geven dat het einde veel mooier was dan het begin. Toen we klaar waren zijn we naar Macy’s gegaan, hier wederom niks gekocht. Na onze vrije tijd zijn we met zijn alle naar het Hard Rock Café gegaan. Daar was het echt super gezellig! Tot slot zijn we naar Time Square gegaan, dan moet ik je eerlijk toe geven dat als mensen zeggen dat Time Square indrukwekkend is geloofde ik dat nooit echt want hoe kan reclame nu zo indrukwekkend zijn? Maar ik neem hierbij mijn woorden terug het was heel indrukwekkend. Dat was ook het eerste moment dat ik realiseerde dat ik in Amerika was. Het enige nadeel is dat het in een keer ging onweren dus zin we gaan schuilen in de M&M winkel. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en zijn we meteen in slaap gevallen.

Dag 3 in NYC 9 augustus

Onze tweede dag begon bij het World Trade Center en het 9/11 memorial, het was echt heel indrukwekkend om te zien. Vooral alle namen die op het memorial stonden. Vanaf het 9/11 memorial zijn we naar Wall Street gegaan daar zijn we ook langs de Trump Tower gelopen en binnen was alles van goud heel raar om te zien. Na Wall Street hebben we een boottocht gemaakt dat was echt zo mooi! Ik heb de hele skyline van New York zien liggen daarnaast zijn we ook langs het Vrijheidsbeeld gegaan. Toen we weer terug waren op het vaste land hebben we geluncht en daarna zijn we over de Brooklyn Bridge gelopen en geloof me hij is langer dan hij eruit ziet met 34 graden. Toen we eindelijk op het einde waren aangekomen zijn we naar Coney Island gegaan, dat is een soort van pretpark. Het was super leuk een groot voordeel was ook dat het aan zee lag dus kwa temperatuur was het veel aangenamer. Op Coney Island ben ik in de oudste houten achtbaan gegaan ter wereld, heb ik een hotdog op bij de hotdog keten van de wereld: Nathans en hebben we over de boulevard gelopen. We hebben gegeten bij een local pizza tent wat heel erg gezellig was. Tot slot hebben we onze trip afgesloten met een bezoekje aan Top of de Rock dat was echt zo gaaf, ik zou daar echt gewoon 4 uur kunnen staat en gewoon blijven kijken naar het uitzicht hey is echt zo mooi! Toen zijn we daarna terug gegaan naar het hotel en zijn we gaan slapen want we moeten morgen vroeg opstaan voor onze reis naar het gastgezin.

Als je ooit in New York bent moet je twee dingen zeker doen: Het water op en een gebouw op want als je dat doet besef je pas hoe groot New York is.

10 augustus (zaterdag)

Vandaag ging ik eindelijk naar mijn gastgezin! We gingen met ons groepje naar het vliegveld waar Agnes ons hielp ons met inchecken daarna gingen we door de paspoort en de beveiliging ’s controle. Toen we bij onze gate waren hebben we ontbeten met Dunken Donut donuts want tja we zijn nu eenmaal in America! Daarna heb ik nog even met Marloes gebeld en daarna ging ik boarden. Ik vloog met twee anderen meiden (mijn kamergenootjes) naar Chicago. Dit keer kon ik wel New York zien vanuit het vliegtuig wat heel erg gaaf was om te zien. Toen we in Chicago aankwamen was mijn terminal verandert en moest ik een half uur lopen om bij de juiste terminal aan te komen toen ik bij mijn gate was heb ik nog een muffin op en daarna kon ik ook gaan boarden. Geloof me ik heb in zo’n klein vliegtuigje gezeten dat ik het gewoon eng vond toen we gingen opstijgen. Maar goed op het moment dat we eigenlijk zouden opstijgen kregen we te horen dat er technische problemen waren ik natuurlijk een klein beetje stressen want ik dacht alleen maar er staat een gastgezin op me te wachten. Wat bleek nou wat de “technische fout” was, de sticker met het stoelnummer erop van mijn rij was losgelaten. En daarom hebben we een half uur gewacht omdat er iemand van de technische dienst het nummertje weer terug moest plakken met een stukje plakband want dat kon de stewardess niet doen. Je wil niet weten hoe hard de vrouw naast mij, de mensen voor mij en ik hebben gelachen. Het was echt zo dom?

Maar goed na een vlucht van ongeveer anderhalf uur kwam ik aan in Dayton. Barbara en Jim hebben we met spandoeken onthaald wat ik echt super leuk vond! Daarna hadden we mijn koffer opgehaald, zijn we naar de auto gegaan, hebben we Mexicaans op in een typisch Amerikaans sport café met ik denk ongeveer 75 tv schermen want heel leuk was om te zien. Toen we klaar waren met eten reden we naar het huis en na nog ongeveer 20 minuten rijden mijn school te hebben gezien kwam ik eindelijk aan in de straat die ik al ongeveer een jaar lang zie op Google Maps was ik er nu eindelijk.

Nadat ik mijn kleine koffer had uitgepakt en een rondleiding heb gekregen door het gigantisch grote huis en tuin (met golfkarretje).Daarna ging ik naar bed omdat ik zo moe was.

11 augustus (zondag)

Vandaag zijn Jim en ik een Amerikaans telefoonnummer gaan regelen. Dat duurde langer dan dat we hadden verwacht. De verkoper moest in mijn telefoon kijken of dat het wel mogelijk is kwa service ofzo maar naar 15 minuten vroeg hij wel of dat ik alsjeblieft de taal wil aanpassen naar het Engels maar na een uur was dat zo geregeld. Daarna zijn we naar een soort Sligro geweest alleen hier was het allemaal nog groter je kon er 25 kilo aan rijst kopen en 20 kilo suiker daarna hebben we nog gezwommen.

12 augustus (maandag)

Vandaag was niet zo bijzonder ik heb gezwommen, geschilderd en ik heb op tv voor de allereerste keer American Football gezien. Moet ik je er wel eerlijk bij vertellen dat ik er geen ene moer van begrijp? . Maar ik ben blij dat als je het aan Amerikanen vraagt hoe dat het spel nu eigenlijk in elkaar zit, ze zelf ook 4x moeten nadenken.

13 augustus (dinsdag)

Vandaag was mijn aller eerste keer naar mijn high school niet voor school maar om mijn vakken te kiezen. Hoewel ik helemaal niet zenuwachtig was voor het gesprek met de

counselor. Was ik wel heel erg nieuwsgierig naar hoe mijn school eruit zou zien. Het gesprek ging goed en ik heb de volgende vakken

  1. Study hall
  2. Accounting
  3. Mentor
  4. English
  5. American studies

(Lunch)

  1. Pre calculus
  2. Earth and environment
  3. France

En in mijn tweede semester ( vanaf januari) heb ik in plaats van accounting paint and draw

(Ik zal meer over de vakken vertellen later als ik zo ook echt heb gehad)

Ook kregen we een lijst met clubs ik ga waarschijnlijk bij 2 clubs maar dat weet ik nog niet zeker want er is nog geen aanmelding ronde geweest. Maar nu wil ik graag bij de Key club zij doen dingen voor de gemeenschap en de internationale club zij zijn geĂŻnteresseerd in andere culturen.

Toen heb ik met Cortney een rondje door de school gelopen. Het was echt zo groot en ik heb al een paar docenten ontmoet die aardig waren.

Ik heb na afloop schoolspullen gekocht. Maar Barbara heeft al gezegd dat ik terug moet omdat ik van mijn docenten nog allemaal lijsten krijg met wat ik nodig heb.

Daarnaast wil ik misschien weer gaan zwemmen als sport. En aangezien Barbara ooit coach is geweest van een high school swim team kan zij mij goed helpen. Daarom heb ik in de avond in het zwembad 100x op en eer gezwommen. Wat me nog best goed afging. Toen ben ik gaan slapen omdat ik morgen vroeg op moet.

14 augustus (woensdag)

Vandaag was mijn aller eerste schooldag ik vond het heel erg leuk maar ook heel erg moeilijk en zwaar. Ik vond het leuk omdat het zo anders is dan in Nederland. Zo werd me duidelijk gemaakt dat ze de volgende drie dingen oefen: brand, tornado en een “indringer” maar eigenlijk bedoelen ze gewoon een schiet incident. Van dat laatste schrok ik wel een beetje. Maar ik had het kunnen verwachten aangezien ik in Amerika ben en de schieter van de aanslag in Dayton van mijn school afkomt.

Daarnaast is het verboden om je rugzak mee te nemen de school in. Dus moet je alle boeken bewaren in je kluisje nou ja zeg maar gerust kluis als je zou willen zou je Marloes er drie keer in kunnen proppen (love you Marloes??). Dan moet ik je er ook bij zeggen dat het een draaislot is dus voordat ik in mijn reusachtige kluisje kan duurt het me zo ongeveer 5 minuten voordat ik dat kreng heb opengemaakt. Dus Marloes je hebt tijd om te vluchten.

Ook vond ik het moeilijk omdat het allemaal heel snel ging dus mensen praten heel snel dat is best lastig voor mij. Wiskunde was daarbij echt een hell (sorry meneer cleassen als u dit leest) ik snapte er echt niks van dus ze gaan kijken of ze mij naar een andere klas kunnen overplaatsen. En dan nu het leuke, alle studenten zijn super aardig en behulpzaam en als je ze iets vraagt zijn ze echt bereid om je te gaan helpen. Tot nu toe vind ik frans echt het leukste vak dat komt omdat ik een super aardige docente heb en een leuke klas. Ook heb je in haar klaslokaal (alle docenten hebben hun eigen klaslokaal) een koffiemachine en een magnetron en echt iedereen maakt er gebruik van en daarom duurt het echt een half uur voordat de les begint. Toen school was afgelopen en ik eindelijk de juiste schoolbus had gevonden tussen alle andere bussen kwam ik thuis aan en heb ik nog even gezwommen. Gegeten tv gekeken en ben ik gaan slapen omdat het een hele intensieve dag was voor me.

Feitjes om te weten:

  • Het is verboden een rugzak in de school te dragen.
  • een schoolboek in Amerika bevat minimaal 800 pagina’s en dat kan oplopen tot 1500 en geloof me dat is heel zwaar als je geen rugzak mag hebben.
  • Er is altijd politie aanwezig op een school in Amerika met een wapen
  • Schoollunch is heel divers van salade, Twix, wrap, tosti tot pizza of een burger
  • Iedere dag heb je het zelfde dus alle vakken die ik gisteren opnoemde heb ik iedere dag
  • Klaslokalen in Amerika zijn heel erg druk er hangen veel dingen aan de muur tekeningen, muurschilderingen, regels, foto
  • Als je naar de wc moet of naar je kluisje krijg je een hall pass weet je wel dat hebben wij in de kleuterklas
  • Alle lokalen kunnen niet vanaf de gang worden opengemaakt je kan alleen maar vanuit binnen openen tenzij je de sleutel hebt natuurlijk.

15 augustus (zondag)

Vandaag was niet echt heel bijzonder wel ging mijn tweede schooldag me veel beter af dan de eerste. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt en morgen gaan we samen zwemmen bij mij thuis. Daarnaast heeft de hele school een Chromebook behalve ik, waarom ik niet dat begrijpt volgens mij helemaal niemand op mijn school. Toen ik thuis kwam heb ik gezwommen en gitaar gespeelt.

16 augustus (vrijdag)

Vandaag kreeg ik ook mijn Chromebook alleen hij was helemaal leeg dus ik had alsnog niks maar goed. School ging me goed af vandaag ik snapte bijna alles wat er werd gezegd. Rond 6 uur kwam er een vriendinnetje naar mijn huis. We hebben cupcake’s versierd, gezwommen en in de hot tub gezeten dat was echt super gezellig.

17 augustus (zaterdag)

Vandaag kwamen alle exchange studenten uit mijn regio bij elkaar voor een bijeenkomst in ons huis dat was heel erg leuk het was super gezellig ik ontmoette mijn local coördinator zij is echt super aardig. We waren met 4 meiden en 1 jongen. 2 meiden uit Duitsland 1 meisje uit Frankrijk en 1 jongen uit Japan en er komt nog een meisje uit Japan maar zij is nog niet in het land dus zij was er niet bij. Ook hebben we vandaag besloten dat we waarschijnlijk nog een exchange student erbij krijgen maar dat is op dit moment nog een beetje onduidelijk dus ik ga daar een aparte blog over schrijven denk ik. Anders leg ik het in de volgende blog uit. In de avond ben ik samen met Cortney en Cory naar de Lion King geweest (ja eindelijk heb ik hem ook gezien?) en het was een hel grappige ervaring om daar naar de bioscoop te gaan. Je kan er bijvoorbeeld veel meer verschillende soorten eten bestellen bijv. Pizza. Ook kennen ze geen zoet of zoute popcorn maar kennen ze (zoute)popcorn en dan kun je kiezen of je er boter op wilt. Daarna zijn Cortney en ik in een fotohokje geweest wat echt super grappig was. Ook vertelde Cory dat dit geen luxe bioscoop is (wat ik dacht van wel) want de bioscoop waar hij normaal naartoe gaat heeft stoel verwarming.

18 augustus (zondag)

Vandaag was de eerste dag waar ik echt heb uitgeslapen tot 10 uur. Eerst ging ik samen met Barbara naar de Wallmart (ik voor de allereerste keer) ik kan je een ding vertellen ik dacht dat de target groot was maar de Wallmart is gewoon bijna net zo groot als een dorp en daar kun je letterlijk alles halen. Wij gingen voor mijn laatste schoolspullen Rond twee uur had ik samen met Barbara een art class dat was heel erg leuk we hadden het allebei nog nooit gedaan en het resultaat was heel erg mooi. Daarna kwam een vriend van Cory zwemmen in ons zwembad met zijn twee dochtertjes dat was heel erg leuk!

19 augustus (maandag)

Vandaag was het echt een warme dag. Aan het einde van mijn schooldag en eindelijk thuis was kwam heb ik mijn huiswerk gemaakt zijn we gaan eten bij Chick-fil-A en zijn we nog naar de one dollar shop geweest, omdat we ook dingen voor onze (tijdelijke)exchange student gaan halen. Ik ben bezig voor deze blog online te krijgen en ik ben mijn huiswerk aan het maken.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Ik ga mezelf geen vaste dagen geven om dit te doen maar ik probeer 1x in de twee weken iets te plaatsen. Daarnaast zal het ook niet zo lang zijn als deze blog.

Ps. let niet op de fouten.

Xx

Ellen

Reacties

Reacties

Antonet

Hey, wat superleuk om dit allemaal te lezen. Maar ik mis wel een paar foto’s Volgens mij heb je het goed naar je zin. Ik kijk al uit naar je volgende blog. Love you ?

Edwin

Super leuk schat om te lezen. Je treed nog eens in de voetsporen van je opa. Die schreef ook iedere week een verhaaltje in de krant over zijn tijd in Libanon. Kus en succes de komende week met algebra, bukken voor de denkbeeldige kogels, Frans en zwemmen en.... en... oja de juiste bus vinden :-)

Groeten aan Jim en Barbara

Marja

Wat ontzettend leuk om te lezen, Ellen! Wat heb je het druk! ? Geniet van alles en tof dat je (misschien) weer gaat zwemmen. ?

Henry en Hannie en Mikey

Hoi Ellen,
Wat leuk om te lezen allemaal! Volle agenda, nieuwe mensen ontmoeten, gewoontes van Amerika ontdekken, (weer) zwemmen, artclass etc. Gaaf hoor! Geniet ervan. Zo te lezen lukt dat heel goed! Ben nu al nieuwsgierig naar je volgende blog!
Groeten vanuit la douce France. Au revoir!

Oma Stijn

Och Ellen, wat leuk om dit allemaal te lezen. Wat ben ik blij dat jij het naar je zin hebt. Fijn dat het op school al beter gaat en dat je al wat mensen hebt leren kennen. Verder vind ik het leuk dat je misschien weer gaat zwemmen, kun je straks met mij mee op dinsdagochtend naar mijn zwemuurtje. Ik wil dan wel een wedstrijdje met je zwemmen ;-). Ik geniet ervan als ik hoor en zie hoe goed jij het maakt. Ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Heel veel liefs van oma en groetjes aan de familie daar. XXX

Anneke Franse

Hoi Ellen, super leuk je blog. Ik lees dat je al bij je gastgezin ben aangekomen en al op school ben geweest, hartstikke leuk geniet van je tijd in Amerika. Maak er een mooie tijd van en vooral genieten he, je bent een toppertje.

Tante Joke en ome Theo

Hartstikke leuk om dit zo te lezen. En knap geschreven hoor......,meen ik echt!
Volgens mij heb je een goede start gemaakt als ik het zo allemaal lees. Fijn om te vernemen en voor je ouders natuurlijk een geruststellende gedachten. Nou meid, succes met alles wat op je pad komt. Op tijd aan school werken en vooral genieten van alle ervaringen. Wat een leerzaam jaar gaat dit worden voor onze supernicht Ellen, ONS PETEKIND!!

Coline

Jij kunt super schrijven! Fijn dat je het zo leuk hebt, maar ik snap dat je niet dagelijks hier schrijft, want je hebt het echt druk. Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's!

Oma Tiny

Hoi Ellen Wat leuk om al die berichtjes te lezen en dat het zo goed met je gaat .Ik lees ook dat je weer zwemt. super. maar met een zwembad in de tuin is dat natuurlijk heerlijk ik vind ook dat je leuk kunt schrijven en wie weet word je nog eens een beroemde schrijver nou Ellen een heel fijn schooljaar .De groetjes aan je gastouders en vooral Jim en tot het volgende berichtje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!